Nouvelles

Moi!

En oo vähään aikaan kirjotellu kuulumisia ni nyt tulee sit muutaman viikon edestä suurimmaksi osin kuvien muodossa.


22.9. Olin Rennesissä Sveitsiläisen vaihtarin kanssa. Käveltiin vaan ympäriinsä ja käytiin kaupoilla ja sushilla :) Tuntuu tosi jännältä joka kerta olla Rennesissä kun pystyy vaan menemään metrolla hetkessä paikasta toiseen eikä tarvii suunnitella jokaikistä asiaa paljon aikasemmin. Arvostus julkista liikennettä kohtaan on kasvanut täällä ollessa paljon!!





23.9. Menin yhden mun ranskalaisen kaverin kanssa meren rannalle. Tää oli myös eka päivä täällä mun tulon jälkeen kun sato...


Kouluviikko oli paria koetta lukuunottamatta ihan poikkeukseton. Ne kokeet nyt vähän meni miten meni, mutta yritin ainaki :)
Tällä kyseisellä viikolla hankin myös salikortin koulun viereiselle salille, koska mulla on niin paljon hypäreitä eikä täällä voi muuten oikeen tehä mitään.

29.9. Olin Sveitsiläisten vaihtareiden kanssa meidän koulun läheisyydessä sijaitsevalla järvellä viettämässä iltaa. Näiden muiden vaihtareiden kanssa on vaan niin ihana joskus päästä puhumaan kaikesta kun ne on kaikki ihan samassa tilanteessa ja ymmärtää.



30.9. Käytiin mun host-perheen kanssa parin tunnin ajomatkan päässä sijaitsevassa Plevenonissa.




Tässä oli vielä pari viikonloppua välissä, jollon sato ihan kaatamalla niin olin vaan kotona ja kattelin elokuvia mun host-siskon kanssa. Käytiin myös Rennesissä pari kertaa.

Huomasin tässä, ettei näitä kuvia sit ookkaan niin paljon, mutta se vaan johtuu siitä että täällä mulla ei vaan ole tapana pitää kännykkää koko ajan kädessä, joka on ihan hyväkin :)

Sit vielä ylipäätänsä vähän fiiliksiä: Kieli ei enään oo niin suuri ongelma ja puhe on muuttunu mun korvissa paljon "hitaammaks" niin ymmärrän sitä helpommin. Kavereita oli alkuun just kielen takia tosi vaikea saada, mutta vähitellen niitäkin on alkanut löytymään. Koulupäivät ei enää tunnu ihan järkyttävän pitkiltä ja muutenkin alan jo vähitellen tottumaan näihin ranskalaisiin aikatauluihin. Nyt on kuitenkin vähän alkanut mietityttään tää sijainti. Täältä on siis käytännössä mahdotonta päästä minnekkään kun haluaa, koska busseja kulkee niin harvoin. Onneksi kaikilla muillakin täällä asuvilla on sama tilanne niin ei jää mistään paitsi. Toisaalta, onhan tääkin ihan ainutlaatunen kokemus!

A bientôt!

Inka


Kommentit

  1. Kiva kuulla, että alkaa tuntua helpommalta. Täällä on pimeää ja sataa.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mise à jour de la vie

Vacances d'automne

Apres trois mois