Vacances d'automne

Moi!

19.10. koko Ranskassa alko kahden viikon syysloma. Täällä koulupäivät on niin pitkiä, että lomia on paljon ja nekin on yleensä vähintään viikon.

Loman ekana lauantaina mun host-sisko vietti synttäreitään sen koulukavereiden kanssa. Oon siis samalla luokalla mun host-siskon kanssa mutta ihan eri porukoissa niin en tuntenut näitä niin hyvin.

Sunnuntaina lähdettiin autolla Nantesiin mun host-äidin siskon ja hänen tyttären luokse. Eka ilta oli tosi kiva, koska tutustuin tän mun host-siskon serkkuihin jotka oli tosi mukavia.

Maanantaiaamuna lähettiin aikasin ajamaan autolla Poitiers-nimiseen kaupunkiin. Siellä me mentiin Futuroscope-nimiseen huvipuistoon. Puisto ei ollu ehkä ihan mun juttu ja se oli vähän pienemmille suunnattu, mutta oli kuitenkin kiva käydä!





Yövyttiin hotellissa puiston lähellä ja mentiin sinne vielä seuraavanakin päivänä. Illalla ajettiin taas Nantesiin ja yövyttiin host-äidin siskon luona kertaalleen.



Seuraavana aamuna kävin lenkillä kattelemassa Nantesia. Oli niin ihanaa päästä juoksemaan kaupunkiin pitkästä aikaa! Sitten taas pakkauduttiin autoon ja ajettiin takas kotiin. Kotona ehdin viettää kokonaiset 10 minuuttia ennen kun oli taas aika lähteä lentopallotreeneihin (aloitin siis pari viikkoa sitten lentopallon).



Torstaina olin koko päivän muiden mun koulun vaihtarien kanssa Rennesissä.



Perjantaina olin yötä host-siskon kanssa sen kavereiden luona.



Lauantaina olin kavereiden kanssa ice rinkillä luistelemassa. Se oli tosi hauskaa ja se ice rink oli super cool kun siellä oli semmoset hienot valaistukset ja soi hyvää musaa.



Sunnuntaina vietettiin taas kertaalleen mun host-siskon synttäreitä, mutta tällä kertaan vaan sukulaisten kanssa. Näillä asuu suurin osa sukulaisista niin kaukana, että paikalla oli vaan pari serkkua ja toinen host-sisko.

Tiistaina mulla ei ollu mitään erityistä ohjelmaa niin kokkailin mun host-perheelle.




Keskiviikkona menin viettämään halloweenia kavereiden kanssa. Illalla tehtiin ruokaa ja sit yön läpi katottiin kauhuleffoja. Oli super hauskaa!




Perjantaina mentiin illalla host-perheen kanssa Saint-Maloon kattomaan sellasta Route de Rhum-purjehdustapahtumaa, jossa siis purjehditaan täältä Guadeloupeen asti. Tapasin myös yhen suomalaisen purjehtijan, jonka kanssa pääsin hetken puhumaan suomea. Tuntu tosi oudolta, mutta niin vapauttavalta puhua vaihteeks Suomea (muutenkin kuin ruudun välityksellä)!





Päästiin myös uutisiin! :)



Viikonloppuna mulla ei sit ollutkaan muuta kun ihan järkyttävä määrä koulutöitä, niin vietin sen ihan vaan kotosalla.

Nyt oon ollu jo viikon koulussa. Kouluun palaaminen tuntu aivan kamalalta alkuun, mutta nyt tuntuu taas ihan kivalta olla koulussa kun pääsee näkemään kaikkia joka päivä.

A bientôt!

Inka








Kommentit

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mise à jour de la vie

Apres trois mois